Våra tränare i Viggbyholms IK Konståkning Täby

Helena Chiliy

Är Huvudtränare i klubben och är först och främst tränare för klubbens A och B-åkare.
Helenas meritlista är lång och hon kan bland annat titulera sig svensk mästarinna och har deltagit på både EM, VM och OS. Helena har även åkt många år som proffs i USA. Helena har jobbat för klubben i över 10 år och har huvudansvar för klubbens tävlingsåkare. Helena är en mycket engagerad och målmedveten tränare och vet vad som krävs för att komma långt inom sporten. Helena har Svenska Konståkningsförbundets tränarutbildning 4B.

Katja Talviharju

Är skridskoskola ansvarig i klubben. Katja är idag ansvarig för grupp T3C (yngre miniorer stjärnklass). Katja är en systematik och noggran tränare som själv åkt konståkning i 12 år. Katja har varit tränare sedan 2006 och har Svenska konståkningsförbundets tränarutbildning 3B.

Tatiana Loguinova

Tatiana är en erfaren konståkningstränare med inriktning på hoppteknik. Hon har en högre utbildning från Physical and Pedagogic Education University St. Petersburg och har jobbat med juniorer och seniorer i Ryssland på nationell nivå. I Sverige har hon haft bra resultat med ungdomar och juniorer och har många års erfarenhet av att jobba i Tyresö Konståkningsklubb.

Mikael Nordebäck

Mikael har jobbat som konståknings tränare i föreningen Skating&Dance academy sedan 2017 med åkare på alla nivåer och har fått fram åkare från skridskoskola till A-nivå. har tränarutbildning steg 3B och domar utbildning steg 1.

Åkt konståkning från 5 års ålder, tävlat på Elit, SM och internationellt , ingick i svenska juniorlandslaget. Har tränat för världens bästa tränare Viktor Kudryavtsev, Alexey Mishin, Bryan Orser och jobbat med koreografen Nikolaj Morozov. Har också gått på Kungliga Svenska Balettskolan och representerat Sverige på balett tävlingar som junior.

Elisabeth Andersson

Är idag tränare för Träningsgruppen och är även vikarie för alla våra grupper.
Elisabeth är ursprungligen ifrån Göteborg och har åkt konståkning sedan hon var 3 år gammal. Hon har tränat både Singel och Synchro på hög nivå. Elisabeth har tävlat i synchro VM för både Sverige och Australien ett flertal gånger med goda resultat. När jag bodde i Australien arbetade jag även som tränare för deras dåvarande Synchro landslag.
Elisabeth har även arbetat som Singel tränare i Spanien, och har spansk tränarutbildning som motsvarar Steg 2 i Sverige. Har sedan 2012 bott i Stockholm och då arbetat extra som tränare för åkare på blandade nivåer.

Embla Bergström

Tillhör tränarteamet för T1C och är även Är fys tränare för T1AB*. Embla är tränare för vår Gula skridskoskola grupp och är även vikarie för samtliga grupper i klubben. Hon har själv varit aktiv åkare och tävlat som Junior i A-serien. Embla har SKFs Instruktörsutbildning 1A.

Julia Fikus

Julia är tränare för vår yngre Speed grupp. Hon har själv åkt och tävlat för klubben. Julia har
SKFs Instruktörsutbildning Grund.

Sandra Mattsson

Sandra är tränare i vår skridskoskola 1-dagars (Blå grupp= pojkgruppen). Hon har själv åkt och tävlat för klubben under manga år. Sandra har Instruktörsutbildning 1B. Hon Jobbar även som koreograf både för tävlingsprogram och uppvisningsprogram och går in som vikarie för klubbens samtliga grupper vid behov.

Nathalie Nelsson

Nathalie är tränare för vår äldre 2-dagars grupp. Hon har själv åkt och tävlat för klubben. Nathalie har SKFs Instruktörsutbildning Grund.

Alma Bozzo

Alma är tränare för våran yngre 2-dagars grupp. Hon har själv åkt och tävlat för klubben och har SKFs Instruktörsutbildning Grund.

Emma Ljungberg

Emma är tränare för vår skridskskola 1-dagars. Hon har själv åkt i klubben och har SKF instruktörsutbildning Grund.

Assal Soumeh

Assal har själv åkt och tävlat för klubben under många år. Assal är just nu vikarie för alla grupper i klubben. Hon har SKF:s Instruktörsutbildning 2B och jobbar som vikarie för klubbens alla grupper.

Vyachekslav Chiliy

Huvudtränare i Vallentuna Konståkning, hjälper till vid tävlingar då behov.

Klara Eriksson

Klara tillhör tränar teamet för grupp T1C och Träningsgruppen. Klara är även tränare för vår äldre Speed grupp . Hon har själv åkt och tävlat för klubben som Junior i A-serien. Klara har SKFs Instruktörsutbildning 1B.

Marianne Angelin

Tillhör tränarteamen för T1C. Marianne har SKF tränareutbildning 1B och har jobbat som tränare i 6 år med åkare upp till Klubbtävlingsnivå. Marianne har själv åkt tills hon var Junior.

Lina Ihrén

Lina har själv åkt och tävlat för klubben. Lina har även dansat under många år vilket hjäler henne som tränare i konståkningen. Lina går in som vikarie för klubbens samtliga grupper vid behov. Lina Har SKFs Instruktörsutbildning Grund.

Celine Christiansson

Celine har själv åkt och tävlat upp till Elitnivå för klubben. Hon jobbar även som koreograf i klubben både för tävlingsprogram och för uppvisningsprogram och hon är vikarie för klubbens samtliga grupper vid behov. Celine har SKFs Instruktörsutbildning Grund.